28 Ocak 2014 Salı

Çalıkuşu

Reşat Nuri Güntekin - İNKILAP KİTABEVİ

Yılların kitabi Çalıkuşu, hepimizin çok severek okuduğu, günümüze kadar çekilen ve günümüzde bile yayınlanan dizilerinin severek izlendiği kitap…


İlkokul 5. sınıfta okuduğumu hatırlıyorum ilk olarak. O zaman Aydan Şener’in oynadığı dizi yayınlanıyordu; Aydan Şener’in adinin yıllarca “Gülbeşeker” diye anılmasına sebep olan… Daha sonraları da çok kereler okuduğum için ilk diyorum. Sonra da tahtada anlatmıştım. Hatta ortaokulda da anlatmıştım. Doğrusu okuduğum ilk Türk romanıydı. Güzel bir başlangıç yapmışım ki okumayı hala çok severim. Tabi hep ablamın sayesinde… Çalıkuşu’ndan sonra neredeyse tüm Reşat Nuri kitaplarını aldık ve okuduk. 


Dolayısıyla Çalıkuşu bas yapıtının yorumunu ablama bırakıyorum J Hep bir kitap yazsa da okusam dediğim ablam… Yıllar öncesinden bir yorum bu, 20 yıl önce, 16 yaşında bir kızın yorumu…


1.9.1993

Bu kitabi bir kaç gün önce aldım. Rahatlıkla diyebilirim ki benim için okuduğum en güzel Türk romanı. Reşat Nuri harika üslubu, akıcı bir dili ile romanı öyle güzel kilmiş ki. Ele alıp da bitirmeden bırakmak gücüne gidiyor insanın. Çalıkuşu zamanının ve zamanımın en beğendiğim tipi. Belki de bu istediğim kendimi onda bulduğumdandır. Bilmiyorum ama bunu ne kadar ağırbaşlı bir kız okusa da eminim bir parça uçarılık ona da bulaşır –bir anlık da olsa – .

Canan


Not: Bizim kitabimiz eski baskıydı, o yüzden eski baskı fotoğrafı koydum. Aşağıda da ablamın orijinal yorumu var kitabin ilk sayfasında. Gecen hafta Kuzey’imizin maalesef kopardığı sayfa...


Sevgiler…

CES






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder