19 Şubat 2013 Salı

Allah Beni Böyle Yaratmış – Pucca Günlük 3. Kitap



PuCCa - Okuyan Us Yayınları

Uzun bir sure sonunda gectigimiz hafta sonu bitirebildim. Vakit aldı çünkü araya başka okunacak şeyler -roman değil, bir sertifika sınavına hazırlık-, diziler, filmler, kahvaltılar, akvaryumlar, alışverişler, misafirler, özel günler-geceler girdi Yoğun ve güzel zamanlardan geçtik bir kitabi bitirene kadar. Eksik olmasınlar inşallah.

Bu kitap bir roman olmuş, ikinci kitap romana yakin olmakla beraber önceki ikisi günlük samimiyetindeydi. Onlardan her bolumu macera dolu bir dizi çıkabilirdi, bundan çıkamaz. Bunun sebebi olayların az, betimlemelerin çok olmasından fikrimce; uzayıp giden, neredeyse konudan koparacak betimlemeler mevcut fakat vaka fakiri. Ya da şöyle diyeyim, vakalar büyük; evden atılmalar, evlilik hazırlıkları, yangınlar… Ama az sayıdalar. Beklentim ne kadar yükselmiş, her gün anlatılası bir şeyler yasamalısın PuCCa!

Kapağın altında ilk kitabin başında AŞTİ’de bıraktığımız Ankaralı ile olan aşkın hikâyesi var. PuCCa aşık olmuş gerçekten, ancak her saf aşık gibi yanlış kararlar vermiş, boyun eğmiş seviyor diye. Kendi kendimizi ikna etmek çok kolay sevildiğimize, gözümüz kor oluyor evet. Evet, PuCCa da seviliyor ama bazen insanlar seviyorlar diye insanlıktan çıkabiliyorlar... Kelimeler burada da kifayetsiz... Heyhat! PuCCa da geleceği gördüğü halde önlem alamayanlardan…

Olmadık zamanda bir cümle, bir kelime ile maziyi gözünüzün önünde bulabiliyorsunuz. Burnunuzun direğini sızlatıyor… Değişik yerlerde, şartlarda ama ayni zamanlarda yasamış kişileriz bizde. Etkileyiciliği bundan mi?..

Daha duygusalmış üniversite yıllarında ve benim sandığımdan daha saf. +21 sınırımı bu kitapla aşağıya çekebilirim. Alınan ders; ön yargıdan kaçınmak lazım. Gelgelelim ben bu yorumları anlattığım kız gerçekten O diye yapıyorum. Bu kisiler sadece roman karakterlerinden ibaret ise benim saflık seviyemi de siz anladınız. Ki burada en ufak bir değiştirmeyi de içine alıyorum.

Sözlerimizi neticelendirirsek… Sürüklenerek okuyamadım. Ilk ikisi kadar zevk alamadim. Merak ettiğim için baslamistim, merak edenler okusun… 
PuCCa’ya Not: Sonunda Ankaralıya seslenmenle hayal kırıklığı yaşadım.
2. Not: Her sevgiliden tek tas almak azımsanamaz bir basari. Takdir ettim. İclal Aydin gibisin maşallah.

CES

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder