24 Ocak 2013 Perşembe

Ve Geri Kalan Her Şey - Pucca Günlük 2. Kitap



PuCCa - Okuyan Us Yayınları

Küçük Aptalın Büyük Dünyası’nın ardından, bir günde bitirdiğim kitaptır (geçtiğimiz Cumartesi vuku buldu) (“-tır” a dikkat).

İlkine nazaran daha istikrarlı bir PuCCa ve daha sempatik, daha anlaşılabilir, daha duygusal.

Büyük ask yine kavgayla başladı. Erik OUT, Ceri IN. Yalnız 2 evlilik de can alıcı cinsinden sürpriz. Bu kez daha bir roman gibi, çünkü Ceri uzun sure arka planda sessizce zamanının gelmesini bekliyor; aşkın zamanının gelmesini de biz. Kendisi de bir Twittter fenomeni. Dengini buldu o vakit. Yalnız dikkat çakal o biraz. Okumuş PuCCa yazılarını, kendine yol haritası çizmiş köftehor* seni. Aslında ne güzel, hem yazdıklarından onu olduğu gibi tanıdı –artık hiç bir mazeret ya da şikâyeti olamaz- hem de söylediklerine önem verdiğini kanıtladı.

Kitaba Penti sponsor olmuş, haliyle bir kaç yerde ismi geçmiş. Okurlar reklamın zorlama girdiği hissinde, sırıttığı kanaatinde. Bence dizi izlerken reklam sloganlarının oyuncuların repliklerine yansıtılmasının rahatsız ediciliğinin yanında lafı bile edilemez. Bir blogda kitapta 4 kere Penti geçmiş diye okudum. Bu kısacık yazıda bile 2 kere geçti iste. Üstelik bedava. Aksi halde her satırda geçmesi için uygun kelimeler bulabileceğimden eminim. 

Maddiyata girince aklıma geldi… Samimiyetini sevdiğim, ilk kitaptan beklediği paradan bile bahsediyor. 

Ve ve ve 275. sayfadan özellikle bahsetmek isterim, zira gözlerimde yaslar yağmur, ölecektim gülmekten. “Kopmak” fiilinin kendini kaybetmek anlamıyla en az 5dk kesintisiz güldüm. Ne oluyor diye esim geldi, esime anlatırken -ya da anlatmaya çalışırken- güldüm. Yattığım yerde bacaklarım kontrolsüz, vücudumla dik açı oluşturacak şekildeyken güldüm. Sağa yuvarlandım güldüm, sola yuvarlandım güldüm. Her turlu güldüm kısaca; PuCCa randevusundan döndüğünde kapıya Ceri dayandığında… Ifadelerinin orjinalligine bir alkis.

Sonradan da düşündüm düşündüm güldüm…  

Yazarı gibi samimiyetle okunası, argo dağarcığınızı geliştiresi… 

CES

(* Sevgiyle karışık bir azarlama sözü)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder