2 Ağustos 2013 Cuma

Dönüş



Ayşe Kulin - Remzi Kitabevi
Ayşe Kulin’in son romanı Dönüş hala çok satanlar listesinde, en baslarda.  Hikâyesinden ziyade hissettirdiklerini paylaşmak istedim…

Ne zaman aldığımı simdi tam anımsayamadım, Haziran başı olsa gerek. Zaten ilk baskı Mayıs ayındaydı. Ne zaman başladığımı hatırlıyorum ama 8 Haziran’da Frankfurt Uluslararası Havalimanı’nda. Ne zaman bitirdiğimi de hatırlıyorum, ayni gün, daha Dallas’a ulaşamadan. Kalın bir kitap değil zaten, 295 sayfa, e ben de iştahlı bir okuyucuyum. Donus yolunda ne yapacagimi dusunup durmam da cezam oldu.

Artık konu kitap olunca çok mu zor beğenir oldum bilmiyorum ya da başlangıçlardaki iştahımdan mı sonları içime sindiremiyorum… Genel bir tatminsizlik hâsıl oluyor bana son zamanlarda. Bu kitap da öyle, hevesle başladım Ayşe Kulin’in eseri diye fakat bitirdiğimde sıradan geldi. Hâlbuki birçok kitabini çok beğenerek okudum Ayşe Kulin’in bu güne dek.


Aslında bu kitapta bahsi gecen karakterlerle ilgili ayrı iki roman var ve ben onları okumadım –Gizli Anların Yolcusu, Bora’nın Kitabi-. Zannederim tatminsizliğimin sebebi budur. Öyle olmasını umalım ki okumak isteyenleri engellemiş olmayayım. Ama eğer bu kitabi sevmek için diğerleri lazım olsaydı en azından bir numaralandırma olmalıydı kitaplarda. Simdi ben donup o iki kitabi okumayı tahayyül edemiyorum, geçmiş ola. 

Dedim ya kitabi Haziran başında okudum ve içinde beni çok şaşırtan şeyler de vardı. Biliyorsunuz ülkemizde Gezi Parkı eylemleri oldu. Şehrimizin merkezindeki küçücük alanda kalmış son ağaçlarımızın yerine eskiden de orda olduğundan mütevellit bir kışla yapılması planlanmıştı. Ve tüm bu fikre karşı çıkanlar “bir avuç çapulcu” olarak nitelendirildi, hiçe sayıldı, üzüldü ve daha da çok tepki verdik hepimiz bizi kendi vatandaşı görmeyenlere... Canlar bile gitti bu uğurda…


Kitapta bir Mimar Hakan var, ilerde esas oğlan olacağı belli olan zat.  Çamlıca’ya yapılacak Camii yüzünden isinden ayrılmış, gayet günümüz liderinin düşüncelerinin ne olduğunu açıkça ortaya koymuş ve hatta şehrin merkezine yapılacak Kışladan da bahsediyor!  Bu kısmı okuyunca zaten tekrar yayın tarihine baktım hemen ve olayların başladığı günden öncesine işaret ediyordu! İster istemez etkileniyor insan.


Bu arada gecen gün D&R’a gittiğimde Gezi Parkı eylemlerini anlatan yeni cikmis kitaplara rastladım, hem de "çok satanlar"daydılar. İçim burkuldu… Detaylı bakmadım ama gelirinin bir yere gönderileceğini okumadım. Ben almam o kitapları bu sebeple… 


Kitapta babasından İngiltere’ye kaçırılan sanatçı ruhlu bir kız var Derya, annesi var, onu aldatan babası var, anneyi mutlu eden bir üvey baba var, babanın büyük aşkı var ki bu okumadığım diğer bir kitabin konusu (Boran’ın Kitabı) -alisilmisin dışında-, mimar Hakan var ve bir yerlerde anlamsız bir ölüm var…

Tabiri caizse beni kesmedi, daha güzel romanlarda buluşalım…


CES

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder