1 Aralık 2012 Cumartesi

As Maça

Selim Ciprut - Siyah Inci Yayinlari



Kitap okumaya eskisi kadar vakit ayiramiyordum son zamanlarda. Is isleri, es isleri, as isleri, ev isleri derken cok uzaklasmistim ve maalesef basit kitaplara egilimim artmisti cabucak okuyayim diye. Bu cerez yer gibi okudugum kitaplarla bir doz dunyamdan cikmak bile gizli bir zevkti benim icin.

Twitter ve Buse Terim, bunlar sayesinde ogrendim “As Maca” kitabinin varligini. Siyah Inci Yayinlari’ndan 2012 yilinda cikmis. Yazari Selim Cirprut; kendisinin tabiriyle “10 Numara Adam” , bakiniz; twitter.com/SeLimCiprut. E Aslan burcu, olur oyle.

Sonra titredim ve kendime geldim, artik cereze son zira beynimde akneye yer yok!  Bir istahla kitapyurdu.com’u acarak As Maca’ya goz gezdirdim. Tavsiyeyi de goz onunde bulundurarak almaya karar verdim. Ama sabirsiz bir insanim maalesef.. Ben oyle cosmusken internetten siparis verip gunlerce gelmesini bekleyemezdim elbette!  

Ogle arasi eski bir arkadasimizla bulusmak uzere Buyaka’ya gidecektik, o zamana kadar sabredebildim neyse ki! Yemegimiz, kahvemiz bitti, bu surede benim aklim hep kitapciya gitmekteydi!

Meydan’daki D&R’a girip aradim, aldim As Maca’yi.

Kitap Istanbul’da, ortaokulun ilk gunu tanisan 4 delikanlinin Selim, Metin, Ilyas ve Emre'nin hikayesini anlatiyor. Guzel bir dostluk, anlayis, basari, sonsuz sevgi hikayeleri okudum ben. Esprili, sasirtici, dusundurucu ve duygusal. Tum duygulari birlikte yasadim okurken ve hatta iki ayri yerde ortamdan bagimsiz ister istemez agladim.. Gayet isteyerek aglamis olabilirim aslinda. Cok kolay oldu hemde! Birisi universite sonuclarini aldiklari gun, digeri.....

Ancak maalesef hikayesi cok iyi olmakla birlikte anlatimi cok sade. Kendimi o cumle yapilari icin biraz yasli mi buldum ya da bilemiyorum.. Ruhum yaslanmis bir sarisin?
16-24 yas araligina (biraz da abartarak - affola) tavsiye ediyorum.

Sagolsun As Maca; hem bana tum duygulari yasattigi hem de D&R’da onu ararken daha sonralari muthis bir zevkle okuyacagim “Grinin Elli Tonu” isimli kitapla tanistirdigi icin...

CES

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder