1 Aralık 2012 Cumartesi

Kötü Kraliçe Marie Antoinette

Carolyn Meyer - Epsilon Yayinlari



ASTI’ye yolunuz dustuyse koridorlarda sira sira kitapcilar gozunuze carpmistir eminim. Amaclarina uygun olarak yolculari, ozellikle beni her seferinde cezbediyorlar.  Aslinda benim gibiler icin hic zorlanmiyorlardir, sokakta, yerlerde de kitapci gorsem soyle bir genel kitap taramasi yapmadan gecemiyorum hic bir zaman.

ASTI’den aldim Epsilon Yayinlari’ndan cikan Kotu Kralice Marie Antoinette adli romani. Istanbul’a donmek uzere otobuste yerime yerlestigimde daha hareket etmeden okumaya basladim.

Ortaokul yillarimdan beri cogunlukla Ingiltere sinirlarinda gecen Duk’ler, Kont’lar, Duses’lerle dolu ask romanlarini okumayi sevmisimdir. Ablam’in tesiri cok buyuk tabiki hayatimin her alaninda oldugu gibi bu roman zevkimde de. Kucukken onun aldigi kitaplari okurdum hep.
Kotu Kralice Marie Antoinette de bu sebeple belki de beni hemen icine cekip 5 saatlik yolculugumun nasil bittigini anlamama engel oldu.  Dilegim tam da buydu zira belki bircoklari gibi o sira bir sinava hazirlaniyordum ve bolunmemem gerekiyordu genel olarak. Ancak baska dunyalara dalmaya da siddetle ihtiyacim vardi...

Akici bir anlatimi var, yazar Carolyn Meyer dikkati kitabin uzerinde tutmayi basariyor. Ancak yeri gelmisken son zamanlarda cevirmenlere de saygimin katlanarak arttigini belirtmeliyim. Cok guzel ifadelerle kitaplari dilimize ceviriyorlar ki icinde kolayca kaybolup gidebiliyoruz.

Hikaye Marie Antoinette Fransa’ya gelin gittigi icin genel olarak Fransa’da geciyor.  Evlilik hayati, Fransa’nin ekonomik durumu, insanlarin bakis acisi dile getiriliyor. 

Annesinin istegi dogrultusunda yaptigi evlilik boyunca kocasina olan saygisi bende de saygi uyandirdi Antoinette’nin. Durustlugun bu derecesi gercekten yuce bir karakter gostergesi bence. Sorumsuzluk ve sorumluluk, ihtisam sevgisi ve en kotuye dayaniklilik, sadakat ve ihanet, masumiyet ve sucluluk.. Kadin olmak ne kadar cok yonlu ve ne cok duygu barindirabiliyor icinde boyle! 

Jane Austen, Judith McNaught gibi yazarlarin kitaplarini severek okuyorsaniz, daha basit bir dilde anlatilmis ama ayni atmosferi yansitabilen bu kitabi da okumanizi tavsiye ederim..
Okuyun siz de gorun, nicin “ekmek yoksa pasta yesinler” demis ya da acaba demis mi gercekten?..

CES

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder