1 Aralık 2012 Cumartesi

Grinin Elli Tonu

 E L James - Pegasus Yayinlari



Bu eser nasil anlatilabilinir? Dusunelim.. 

Christian Grey mi yakisikli, Ana Steele mi guzel? Adam cok pis mi zengin, kiz cok feci mi romantik? Karanlik gozler mi her zaman miknatis gibi, iri mavi gozler mi hep masum? 

Bir kere de psikolijisi bozuk erkekler cezbedici olmasin canim! Fakat o zaman bu kitap okunur muydu ki? Okunurdu tabi ki, ben her kitabin okunmasi taraftariyim.. Ama gunler gecince de okundugu andaki hislerle hatirlanir miydi? Yo, yoo..

Kitap bir kere cok icten. Samimiyet, sicaklik sizi cevreliyor ilk andan itibaren.  576 sayfa boyunca ayni merak, karakterlere baglanma, hic bitmesin isteme hissiyati.. Maalesef o odaklanmayla iki gunde bitiveren bir kitap!

Yakici bir yakisiklilik ile zenginligin cekiciligi, ask beklentisi, esprilerin komikligi, ic sesin gercekliligi, okuyucuya yansitilirkenki ustalik... Muthisti! Ve evet yilardir yabanci yazarlarin cevrilmis kitaplarini okurum bu kitap ile cevirmene hayran kaldim. Kitaba okuyucuyu bu kadar dahil edebilmesi inanilmaz! Sevinc S. Tezcan, harikasin!

Bu arada kitabimiz yetiskinler icin. Bir yerde bana gore +24. Okudugum elestirilerin kayda deger cogunlugu  bu konuda cok itici oldugu kanisinda. Okumaya basladiklarina pisman olanlar, evinde bulunmasini bile istemeyenler okudum. Icimde bir yerler asiri buluyor anlatilanlari ama genele baktigimda su an o kisimlar degil kitabi tekrar okusam hissini yasatan bana. Ben Bay Grey ve Bayan Steele’nin askina sahit olmak istiyorum, hepsi bu. Ben de cicekler, kalpler, hediyeler kiziyim, napalim.

Kitap tum zamanlarin en cok satanlari arasinda, e-book olarak da oyle. Christian TT bile oldu gecenlerde. Filmi de cekilecek elbette. Insallah comes very soon. Senaryonun nasil olacagi gercekten merak uyandirici, bu icerikle. Sayin yazarimiz E L James gecenlerde Twitter’da sordu kimin Christian’i canlandirmasini istersiniz diye, oyumu Matt Bomer’den kullandim. Ama diger yorumlardan etkilenmis olabilirim.

Ben Christian Grey’i filmde kim oynasin diye biraz daha kafa yorayim madem, biraz daha hayal kurayim. Bu arada Ana’ya ilgi yok diye bizi filmde sok etmezler umidimiz.

Bu post muhtemelen guncellenir. Bitmez efendim, anlatmakla bitmez…

CES

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder